بررسی دیدگاه مدیران گروههای آموزشی، اعضای هیات علمی و دانشجویان درمقطع علوم پایه آموزشی پزشکی عمومی در مورد رعایت کتابهای رفرنس تعیین شده از سوی وزارت متبوع توسط اساتید در نیمسال اول سالتحصیلی138081 در دانشکده پزشکی تبریز
Abstract
در این مطالعه دیدگاه جامعه مورد مطالعه در مورد رعایت کتب رفرانس مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه مورد مطالعه مدیران گروههای آموزشی ، اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع علوم پایه دانشکده پزشکی تبریز و ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. در این مطالعه آگاهی و رضایت مدیران گروههای آموزشی و اعضای هیات علمی از کتابهای رفرانس نسبتا بالا ولی آگاهی دانشجویان پایین بوده است کافی بودن مطالب برای آموزش دانشجویان پزشکی درمقطع عمومی بیشترین درصد علت رضایت و گران وکمیاب بودن، بیشترین درصد علت عدم رضایت را به خود اختصاص داده است. رعایت کتابهای رفرانس توسط اساتید، در مجموع کل دروس ، از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان ، به ترتیب بالا و نسبتا بالا بوده است، ولی در بررسی تفکیکی دروس درصدهای پایین نیز مشاهده می شود. انتخاب سئوالات امتحانات جامع در طول دوره پزشکی عمومی ازکتابهای رفرانس ، بیشترین درصد علت رعایت و عدم رضایت از کتابهای رفرانس، بیشترین درصد علت عدم رعایت را از دیدگاه اعضای هیات علمی به خود اختصاص دادهاند