بررسی دیدگاه مدیران گروههای آموزشی، اعضا هیات علمی ودانشجویان در مقطع علوم بالینی آموزش پزشکی عمومی در مورد رعایت کتابهای رفرنس تعیین شده از سوی وزارت متبوع توسط اساتید در نیمسال اول تحصیلی 138081 در دانشگاه پزشکی تبریز
Abstract
در این مطالعه دیدگاه جامعه مورد مطالعه در مورد رعایت کتب رفرانس مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه مورد مطالعه مدیران گروهای آموزشی، اعضای هیات علمی و دانشجویان مقاطع فیزیو پاتولوژی و کارآموزی دانشکده پزشکی تبریز و ابزار گردآوری اطلاعات ، پرسشنامه بوده است. در این مطالعه آگاهی مدیران گروههای آموزشی در حد متوسط و آگاهی اعضای هیات علمی و دانشجویان نسبتا بالا به دست آمد. رضایت نسبی ازکتابها از سوی اساتید وجود داشت و علل آن بیشتر، کافی بودن مطالب کتابها برای آموزش پزشکی عمومی و قیمت مناسب و در دسترس بودن و به روز بودن آنها ذکر شده و از مهمترین علل عدم رضایت عدم وجود کار کارشناسی در انتخاب کتابها و عدم تناسب حجم کتاب با دوره آموزشی بیان شده بودند. رعایت کتابها در تدریس و امتحان از دیدگاه اساتید، نسبتا بالا و از دیدگاه دانشجویان ، در حد متوسط بیان شده بود. علت اصلی رعایت، انتخاب سئوالات امتحان جامع از کتابهای رفرانس و علت اصلی عدم رعایت، عدم رضایت از کتابهای مذکور، ذکر شده بودند