بررسی نگرش و عملکرد انترنهای داخلی ، کودکان و ENT دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نیمسال دوم سال تحصیلی137980
Abstract
این تحقیق یک مطالعه مشاهدهگر مقطعی میباشد که به نظرسنجی از انترنهای سه بخش ( داخلی )، ( کودکان )، ( ( ENT می پردازد. مطالعه در رابطه با مسایل آموزشی، کارهایی که در بخشها بر عهده انترنها می باشد و آموزش کارهای عملی چه در دوره اکسترنی و چه در دوره انترنی است. نتایج بدست آمده حاکی از این بودند که آموزش اکسترنی دانشگاه بسیار ضعیف می باشد و در دوره انترنی، انترنها در مورد برخی کارهای عملی حیاتی مثل (احیای قلبی ریوی ) آموزش لازم را ندیدهاند و تجربه لازم را ندارند. این در حالی بود که در طی دوره پزشکی هیچ دورهای برای آموزش کارهای عملی ضروری دانشجویان در نظر گرفته نشده است. در مورد وضعیت بخشها هم نتایج قابل توجهی بدست آمد مبنی بر اینکه آموزش درمانگاهی بویژه در بخشهای داخلی از وضع نامناسبی برخورداراست، درآموزش اورژانس اتتد نقش چندانی ندارد، مسئولیت دهی و مسئولیت خواهی از انترنها صرفا مربوط به برخی کارهای روتین بخشها است