بررسی تاثیر دو روش مختلف آموزشی بر آگاهی ، نگرش و عملکرد دبیران زن دبیرستانهای دخترانه شهر تبریز در زمینه پیشگیری از سرطان گردن رحم، سال78
Abstract
هدف کلی پژوهش تعیین تاثیر دو روش مختلف آموزشی برآگاهی و نگرش و عملکرد دبیران زن دبیرستانهای دخترانه شهر تبریز در زمینه پیشگیری از سرطان گردن رحم در سال است.نمونه های این پژوهش شامل نفر دبیر بود که به سه گروه، مورد (1378ی که با کتابچه آموزشی ، آموزش دیده بودند)،گروه129رد ( گروهی که با شیوه سخنرانی و کارت نمایشی آم1زش دیده بودند ) و شاهد ( بدون مداخله ) تقسیم شدند. بطور کلی یافته های پژوهش نشان 2اد که آموزش بر آگاهی، نگرش و عملکرد دبیران زن شهر تبریز در زمینه پیشگیری از سرطان گردن رحم موثر بوده است. آموزش به شیوه سخنرانی به همراه کارت نمایشی بر افزایش آگاهی و القاء نگرش مثبت نسبت به روش آموزش به شیوه کتابچه آموزشی بیشتر موثر بوده است اما بر عملکرد افراد، هر دو روش آموزشی تاثیر یکسان داشته است