dc.contributor.advisor | غفاریفر, سعیده | |
dc.contributor.author | سپاسی, رسا | |
dc.date.accessioned | 2024-10-06T08:56:55Z | |
dc.date.available | 2024-10-06T08:56:55Z | |
dc.date.issued | 1403 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/71373 | |
dc.description.abstract | درس ایمونولوژی سنتی و روتین عمدتاً شامل سخنرانی های یک جانبه و فعالیت های کلاسی خارج از سخنرانی است که عمدتاً فاقد پیوند بین دانش پایه و عملکرد بالینی می باشد. در این مطالعه مرور نظام مند، هدف ما ارزیابی و جمع بندی روش های تدریس ایمونولوژی برای دانشجویان پزشکی در دانشگاه های برتر جهان بود.
روشها: در انجام مطالعه حاضر به دستورالعمل موسسه جوآنا بریگز (JBI) برای انواع مرور های سیستماتیک پایبند بودیم. پایگاه های داده زیر جستجو شدند: PubMed، ISI Web of Knowledge، Scopus، ProQuest، the Cochrane library. پس از انتخاب مقالات، ارزیابی آنها و استخراج تمامی یافته ها از مقالات، این یافته ها بر اساس مفاهیم و شباهت هایشان دسته بندی شدند. ما یافته ها را در قالب روایی خلاصه و ارائه کردیم.
یافتهها: از مجموع 821 مقاله و چکیده شناساییشده، 23 مقاله مورد بررسی از نظر متن کامل قرار گرفتند و 9 مقاله در این مرور نظام مند وارد شدند. این مطالعات در مجموع شامل 2023 دانشجو و استاد و پنج روش آموزش درس ایمونولوژی برای دانشجویان پزشکی بود. روشهای تدریس شامل حل مسئله بیمار محور، یادگیری مبتنی بر مورد، بستههای آموزش الکترونیکی، ماژولهای سمعی و بصری و شبیهسازی بالینی بود. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکی | en_US |
dc.subject | ایمونولوژی | en_US |
dc.subject | یادگیری فعال | en_US |
dc.subject | دانشجوی پزشکی | en_US |
dc.subject | روش تدریس | en_US |
dc.subject | مرور نظام مند | en_US |
dc.title | بررسی محتوا و روشهای تدریس و ارزیابی ایمنولوژی برای دانشجویان پزشکی: یک مرور نظام مند | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.supervisor | شاه محمدی فرید, سیما | |
dc.identifier.docno | 6011697 | en_US |
dc.identifier.callno | 11697 | en_US |
dc.description.discipline | پزشکی | en_US |
dc.description.degree | دکترای عمومی | en_US |