نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorقهرمانیان, اکرم
dc.contributor.advisorجنتی, علی
dc.contributor.authorغفرانی, مرجان
dc.date.accessioned2024-05-18T06:47:37Z
dc.date.available2024-05-18T06:47:37Z
dc.date.issued1402en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/70723
dc.description.abstractچکیده فارسی مقدمه: شاخص‌های کلیدی عملکرد آموزشی، آمارهایی هستند که جنبه‌های اصلی دانشکده را توصیف می‌کنند و امکان ارزیابی و نظارت بر دانشکده، مدرسین، برنامه‌ها و دانشجویان را فراهم می‌آورند. هدف: طراحی شاخص‌های عملکردی برای موسسه‌های آموزش پرستاری در مقطع کارشناسی پرستاری روش کار: مطالعه حاضر یک "پژوهش در سیستم سلامت (Health System Research)" می‌باشد. این پایان‌نامه در جهت دستیابی به چهار هدف اختصاصی انجام شد. برای اجرای هدف اول مشخصات مورد نظر برای مجموعه‌ی شاخص‌ها مشخص و سپس چهار بحث گروه متمرکز با دانشجویان مقاطع مختلف پرستاری، یک بحث گروه متمرکز با پرستاران، هفت مصاحبه‌ی انفرادی با اساتید هیات علمی و مدیران پرستاری انجام شد. همچنین یک فرم در فرم نگار گوگل طراحی شد که پاسخ 91 نفر از ذینفعان مختلف دانشکده‌ها جمع‌آوری شد. با انجام یک مرور متون شاخص‌های عملکردی موجود شناسایی شد. در هدف دوم چارچوب Donabedian با مشارکت 13 نفر از متخصصان پرستاری در یک مطالعه‌ی دلفی تعدیل شده با سه راند، در آموزش پرستاری مقطع کارشناسی پرستاری سازگار شد. در هدف سوم، شاخص‌ها با مشارکت اعضای بورد پرستاری در برابر معیارهای روایی محتوا و امکان پذیری ارزیابی شدند. سپس با کمک کوریکولوم کارشناسی پرستاری، و چهار رویکرد کارت امتیازی متوازن شاخص‌ها طبقه‌بندی شدند. در هدف چهارم با تهیه یک شناسنامه کامل سعی شد تا مسائل مربوط به تفسیر و گزارش شاخص‌ها به شکل کامل مد نظر قرار بگیرد. یافته‌ها: پس از اجرای دلفی، عناصر مدل دونابدین در بخش ساختار (کارکنان، تجهیزات، راهنماها، منابع و امکانات، مشخصات فردی و جمعیت شناختی دانشجویان)، در بخش فرآیند (ارتباطات، آموزش، ارزیابی، همکاری، و مشاوره)، و در بخش پیامد (گسترش دانش پرستاری، تصویر پرستاری، برآیندهای مرتبط با فارغ‌التحصیلان، برآیندهای مرتبط با دانشجویان، عملکرد مراکز درمانی وابسته، نتایج ارزیابی‌ها و اعتبار بخشی‌ها و رضایت) بدست آمد. در نهایت 18 شاخص برای اندازه‌گیری عملکرد موسسات آموزش پرستاری انتخاب شد که در سه مولفه‌ی ساختار (5 شاخص)، فرآیند (3 شاخص) و پیامد (10 شاخص) طبق مدل Donabedian جای گرفت. نتیجه‌گیری: تعدادی از شاخص‌های مناسب برای سنجش عملکرد موسسات آموزش پرستاری در مقطع کارشناسی شناسایی و طراحی شد، برای جمع‌آوری داده جهت بعضی از این شاخص‌ها طراحی ابزار و زیرساخت مناسب می‌تواند مد نظر قرار گیرد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پرستاری و ماماییen_US
dc.relation.isversionofفارسیen_US
dc.subjectواژگان کلیدی: شاخص‌های عملکردی، اندازه‌گیری عملکرد، آموزش، کارشناسی پرستاریen_US
dc.titleطراحی شاخص‌های عملکردی برای موسسه‌های آموزش پرستاریen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorولیزاده, لیلا
dc.contributor.supervisorزمان زاده, وحید
dc.identifier.docnoپ1103en_US
dc.identifier.callno1103en_US
dc.contributor.departmentآموزش پرستاریen_US
dc.description.disciplineپرستاریen_US
dc.description.degreeفوق لیسانسen_US


فایلهای درون آیتم

Thumbnail
Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم