نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.authorآبایی, سما
dc.date.accessioned2024-04-09T06:15:49Z
dc.date.available2024-04-09T06:15:49Z
dc.date.issued1402en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/70488
dc.description.abstractمقدمه: فارماکولوژی یکی از واحدهای مهم دروس علوم پزشکی است؛ زیرا داروها اساس درمان بیماری‌ها هستند. برای بهینه‌سازی فواید و کاهش عوارض جانبی، به شرح اولیه دارو نیاز است؛ بنابراین آموزش صحیح برای دانشجویان ضروری است. هدف: در این مطالعه روش‌های تدریس فارماکولوژی و عوامل تأثیرگذار در موفقیت به‌کارگیری هر روش برای آموزش دانشجویان پزشکی به‌صورت یک مرور نظام‌مند مورد بررسی قرار گرفت. مواد و روش کار: برای دستیابی به هدف مطالعه، مطالعات مرتبط به زبان انگلیسی و فارسی از سال 2010 تا 2022 مورد بررسی قرار گرفت. برای انجام این بررسی، جستجوی جامع در پایگاه‌های اطلاعاتی PubMed، Web of Science، SCOPUS، Google Scholar و ProQuest انجام شد. . دو نفر از اعضای تیم، مقالات را ارزیابی کردند و داده ها را با استفاده از ابزارهای استاندارد مؤسسه جوآنا بریگز استخراج کردند. یافته‌های اولیه برای شناسایی روش‌های تدریس مطالعه و بر اساس شباهت آنها دسته بندی شد. یافته‌ها: در مجموع 56 مطالعه در این بررسی گنجانده شد. بیش از 70 درصد مقالات در هند انجام شده است. نتایج بر اساس انواع روش‌های تدریس ارائه شد: یادگیری مبتنی بر تیم، یادگیری به کمک رایانه، تاریخچه داروها، ایفای نقش، آموزش تلفیقی، یادگیری مبتنی بر مورد، یادگیری مبتنی بر مشکل، آموزش های هدفمند به رهبری دانشجویان، ماژول آموزش الکترونیکی، موزه، پیش سخنرانی، نقشه مفهومی، جدول کلمات متقاطع، بازی، سخنرانی، کلاس درس معکوس، و روش‌های ترکیبی. موفقیت به کار گیری هر روش نیز به عوامل مختلفی وابسته است که توجه به آنها برای اجرای کارآ و دقیق هر روش امری ضروری است.نتیجه‌ گیری: این بررسی دیدگاه‌های جدید در مورد روش‌های آموزش فارماکولوژی است که در سراسر جهان مورداستفاده قرار گرفته‌اند. اطلاعات به‌دست‌آمده از این مرور می‌تواند راهی برای بازنگری در روش‌های آموزشی سنتی فارماکولوژی باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده داروسازیen_US
dc.subjectدانشجویان پزشکیen_US
dc.subjectروش‌های تدریسen_US
dc.subjectفارماکولوژیen_US
dc.titleبررسی روش‌های تدریس فارماکولوژی و عوامل تأثیرگذار در موفقیت بکارگیری هر روش برای آموزش دانشجویان علوم پزشکی: یک مرور نظام‌مندen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorواعظ, هاله
dc.identifier.callno4383en_US
dc.description.disciplineداروسازیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم