نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorقوجازاده, مرتضی
dc.contributor.advisorلطفی, بهزاد
dc.contributor.authorحسین پور, شیما
dc.date.accessioned2023-10-29T08:48:42Z
dc.date.available2023-10-29T08:48:42Z
dc.date.issued1402en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/69627
dc.description.abstractمقدمه: با ظهور روش‌های جدید جراحی، دوره¬ای وجود دارد که بدون توجه به آموزش¬های پیش¬بالینی، بی¬تجربگی جراح، عمل را پیچیده¬تر یا طولانی¬تر می¬کند. این دوره همچنین به عنوان 'منحنی یادگیری توسعه روش' شناخته می¬شود که باید از منحنی یادگیری جراح که یک روش ثابت را یاد می¬گیرد متمایز شود. آموزش اورولوژی در حال تغییر است و مدلهای کلاسیک کارآموزی جراحی به طور فزاینده‌ای منسوخ می‌شوند. این روشهای آموزشی ساختار مشخصی ندارند و متکی بر جریانهای عملیاتی متفاوتی هستند که افراد و مؤسسات تجربه می¬کنند. هیچ تعریف مبتنی بر شواهد از اصطلاح 'منحنی یادگیری' یا نحوه اندازه¬گیری آن وجود ندارد، اما می‌توان آن را به عنوان بهبود عملکرد در طول زمان در نظر گرفت. بر این اساس بر آن شدیم مقالات منتشر شده در مورد منحنی¬های یادگیری اورولوژی عملکردی را بصورت¬ نظام¬مند تحت بررسی قرار دهیم. مواد و روش: در این مطالعه به کمک یک کتابدار با تجربه، استراتژی جستجوی پایه در پایگاه اطلاعاتی PubMed در تاریخ 3 جولای 2023 طراحی و مورد استفاده قرار گرفت و این استراتژی جستجو در پایگاه¬‌های اطلاعاتی دیگر متناسب با ویژگی¬های هر کدام اصلاح شد. کلیدواژه¬های¬مورد¬استفاده¬ شامل: Search (((((Learning Curve) OR Learning Curve[Title/Abstract])) OR"Learning Curve"[Mesh])) AND ((((((((surger*) OR surger*[Title/Abstract])))) AND ((((urinary incontinence) OR urinary incontinence[Title/Abstract])) OR "Urinary Incontinence"[Mesh]))) OR "Urinary Incontinence/surgery"[Mesh]))) OR "POPs" OR ("pelvic organ prolapse"[MeSH Terms] OR ("pelvic"[All Fields] AND "organ"[All Fields] AND "prolapse"[All Fields]) OR "pelvic organ prolapse"[All Fields]) بوده است. بعد از استخراج از پایگاه‌های مورد نظر، به ترتیب چکیده و متن کامل مقالات مورد مطالعه قرار گرفتند و مطالعاتی که شامل معیارهای خروج از مطالعه می¬شدند کنارگذاشته شدند. پس از انتخاب نهایی مطالعات اطلاعات مورد نیاز با توجه به جدول طراحی شده در محیط نرم افزاریExcel استخراج و خلاصه گردید. یافته ها: در مجموع 7104 مطالعه با استفاده ازجستجوی پایگاههای داده الکترونيکی، جستجوهای دستی و بررسی منابع، شناسایی شد. که پس از حذف موارد داپلیکیت، و با مطالعه عنوان و خلاصه مقاله در مجموع 115 مطالعه وارد بررسی مرور سیستماتیک حاضر شد. اولین مطالعه در سال 2002 و آخرین آن در سال 2023 بود. روش‌های مورد استفاده در اورولوژی فانکشنال شامل laparoendoscopic single-site surgery, TOT, TVT، Sacrospinuse ligament fixation و urethral (bulcky agent) injection therapyو یورودینامیک بودند .en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکیen_US
dc.subjectمنحنی یادگیریen_US
dc.subjectاورولوژی عملکردیen_US
dc.subjectمطالعه مروری نظام‌مندen_US
dc.titleمنحنی یادگیری در اورولوژی عملکردی: یک مطالعه‌ی مروری نظام‌مندen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorحاج ابراهیمی, سکینه
dc.contributor.supervisorصالحی پورمهر, هانیه
dc.identifier.docno6011282en_US
dc.identifier.callno11282en_US
dc.description.disciplineپزشکیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم