نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorوطن دوست, معصومه
dc.contributor.authorرضازاده, شیوا
dc.date.accessioned2023-09-03T05:08:44Z
dc.date.available2023-09-03T05:08:44Z
dc.date.issued1402en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/69263
dc.description.abstractمقدمه: تعیین بهترین روش های یادگیری که باعث بهبود یادگیری و افزایش رضایتمندی دانشجویان، خصوصا در شرایط همه گیری ها ی سراسری، امری ضروری است. هدف از مطالعه حاضر بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دندانپزشکی و بررسی میزان رضایتمندی آنان در شرایط پاندمی کویدو 19 بود. مواد و روش ها: در این مطالعه پژوهش مقطعی، کلیه ی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه تبریز که در حال تحصیل در مقطع بالینی (ترم تحصیلی7 و بالاتر) بودند و شرایط ورود به مطالعه را داشتند مورد برررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده¬ ها شامل پرسشنامه ساختار یافته سه قسمتی(اطلاعات دموگرافیک، الگوی یادگیری و ضایتمندی) بود. جهت تعیین الگوی یادگیری از پرسشنامه Kolb شامل 12 جمله با چهار گزینه پیشنهادی(هر گزینه بیانگر یکی از چهار شیوه یادگیری تجربه عینی، مشاهده تاملی، مفهوم سازی انتزاعی و آزمایشگری فعال است) استفاده شد. میزان رضایتمندی با استفاده از امتیازدهی صفر تا ده بود. داده ها توسط نرم افزار SPSS نسخه 22 و آزمون کروسکال والیس و انالیز واریانس یکطرفه تحلیل شد. یافته ها: 30 دانشجو پسر و 30 دانشجو دختر با میانگین سنی 05/2±11/24 سال بررسی شدند. میانگین شیوه یادگیری تجربه عینی 39/5±87/32، مشاهده تاملی 74/4±72/32، مفهوم سازی انتزاعی 81/5±17/33 و آزمایشگری فعال 86/6±25/37 بود. بیشترین الگوی یادگیری در بین داشنجویان سبک همگرا ( 3/43 درصد) وسپس الگوی انطباق یابنده ( 7/31 درصد) در رتبه دوم قرار داشت. الگوهای جذب کننده(7/6 درصد) و واگرا (5 درصد) کمترین فراوانی را داشتند. میزان رضایتمندی دانشجویان، مقدار متوسطی (08/2±84/6) را برای نحوه ی آموزش دانشکده ی دندانپزشکی نشان داد.. ارتباطی را بین سبک یادگیری و رضایتمندی با جنسیت مشاهده نشد. نتیجه گیری: بیشترین الگوی یادگیری در بین دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه تبریز سبک همگرا و کمترین الگو، سبک واگرا بود.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده د ندانپزشکیen_US
dc.subjectسبک یادگیری، رضایتمندی، الگوی کلب ((kolben_US
dc.titleسبک های یادگیری دانشجویان دندانپزشکی و ارتباط آن با رضایتمندی دانشجویان از وضعیت آموزشی دانشکده دندانپزشکی تبریز در پاندمی کووید 19en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorسهرابی, آذین
dc.identifier.docno604014en_US
dc.identifier.callno66309en_US
dc.contributor.departmentدندانپزشکی کودکانen_US
dc.description.disciplineدندانپزشکیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US
dc.citation.reviewerوفایی, علی
dc.citation.reviewerیاسمینه, ندا
dc.citation.reviewerعرفان پرست, لیلا
dc.citation.reviewerابراهیم ادهمی, ضیا
dc.citation.reviewerحلیمی, زهره


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم