Show simple item record

dc.contributor.authorنصرتی, فاطمه
dc.date.accessioned2023-03-01T05:23:37Z
dc.date.available2023-03-01T05:23:37Z
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/68398
dc.description.abstractمقدمه: مكمل‌هاي غذايي فقدان و يا كمبود يك يا چند ماده مغذي اوليه در رژيم غذايي را تكميل مي‌نمايند و از طريق ارتقا عملكرد و يا پيشگيري از اختلالات دستگاه‌‌هاي مختلف بدن، موجبات افزايش سلامت جامعه را فراهم مي‌كنند. همچنین پیش‌بینی آینده، مشخص کردن وضعیت بازار و بازدهی آن از لازمه‌های توسعه‌ تجارت می¬باشد و شرکت‌ها قبل از انجام اقدامات مربوطه بایستی طرح و برنامه‌ی صحیح بازاریابی را تدوین نمایند. برای طراحی یک استراتژی بازاریابی مؤثر، تحقیق بازار و تحلیل نتایج آن بسیار مهم می‌باشد.هدف: تحلیل بازار جهانی و داخلی مکمل‌های غذایی و تدوین برنامه بازاریابی برای سبد مکمل‌های غذایی شرکت مورد مطالعه. مواد و روش کار : در این پژوهش، با توجه به موضوع آن، از روش مطالعات آرشیوی، کتابخانه‌ای، کتاب‌ها، سایت‌ها، مقالات، نشریات، سایر پایگاه‌های اطلاعاتی، روش پنل نخبگان و تکنیک دلفی به کار برده شده است و جامعه آماری مطالعه حاضر متشکل از 10نفر از متخصصین بازار مکمل‌های غذایی و مدیران شرکت مورد مطالعه بوده است.یافته‌ها: با استفاده از پرسشنامه‌های تکمیل شده توسط خبرگان و بهره‌گیری از ابزارهای مدیریت استراتژیک در مجموع 9 راهبرد برای بازاریابی مکمل‌های غذایی شرکت مورد مطالعه شناسایی شد و در ادامه راهبردهای شناسایی شده اولویت‌بندی شدند و برنامه اجرایی نیز طراحی شد.نتیجه‌گیری: در نهایت مهم‌ترین هدف بازاریابی سبد مکمل‌های غذایی شرکت مورد مطالعه، معرفی صحیح محصولات، تمرکز بیشتر بر بهبود شرایط توزیع به واسطه همکاری با شرکت‌های پخش همکار و بازگشت سهم بازار شرکت مورد بررسی به 5% از ارزش ریالی بازار مکمل‌های غذایی کشور طی بازه 5 ساله براورد شد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده داروسازیen_US
dc.subjectQSPMen_US
dc.subjectSWOTen_US
dc.subjectمکمل‌های غذاییen_US
dc.subjectبرنامه بازاریابیen_US
dc.subjectتحلیل بازارen_US
dc.titleتحلیل بازار و تدوین برنامه بازاریابی برای سبدی از مکمل‌های غذاییen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorسیاهی شادباد, محمدرضا
dc.contributor.supervisorمحمدزاده, مهدی
dc.identifier.callno4321en_US
dc.description.disciplineداروسازیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record