Show simple item record

dc.contributor.advisorنوروزی, ساناز
dc.contributor.authorعباسی, مریم
dc.date.accessioned2022-11-01T09:17:48Z
dc.date.available2022-11-01T09:17:48Z
dc.date.issued1401en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/67586
dc.description.abstractذهن‌آگاهی و تاب‌آوری دو فاکتور مهم در تعیین کیفیت زندگی افراد از جمله دانشجویان پزشکی محسوب می‌شود. در این مطالعه هدف بررسی میزان ذهن‌آگاهی و تاب‌آوری بر اساس پرسش‌نامه‌های فرایبورگ و ساموئلز و تعیین ارتباط این فاکتورها با ویژگی‌های دموگرافیک این دانشجویان بود. روش کار: به منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه تاب‌آوری تحصیلی ساموئلز و پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ استفاده شد. بدین منظور تعداد 300 سری پرسش‌نامه ساموئلز و فرایبورگ به صورت چاپی و آنلاین تهیه شده و در دسترس دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در سال 1400 مشغول تحصیل پزشکی بودند قرار گرفته شد. یافته ها: متوسط نمره پرسش‌نامه ذهن‌آگاهی در بین کل دانشجویان 35 و متوسط نمره پرسش‌نامه تاب‌آوری بین کل دانشجویان 88 بود. تفاوت معنی‌داری از نظر نمره پرسش‌نامه ذهن‌آگاهی بین هیچ یک از گروه‌های دانشجویان از نظر ویژگی‌های دموگرافیک مورد مطالعه یافت نشد. این در حالی است که متوسط نمره حاصل از پرسش‌نامه تاب‌آوری در بین دانشجویان دختر به طور معنی‌داری بیشتر از دانشجویان پسر بود. بین ذهن آگاهی و تاب آوری تحصیلی همبستگی مثبت و معنی دار وجود داشت.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکیen_US
dc.subjectذهن‌آگاهیen_US
dc.subjectتاب‌آوری تحصیلen_US
dc.subjectدانشجوی پزشکیen_US
dc.subjectعملکرد تحصیلیen_US
dc.titleذهن آگاهی و تاب‌آوری تحصیلی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریزen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorحیدری, فریبا
dc.identifier.docno6010613en_US
dc.identifier.callno10613en_US
dc.description.disciplineپزشکیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record