نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorبهرامیان, آیلا
dc.contributor.authorنوری, سعید
dc.date.accessioned2021-11-27T09:18:55Z
dc.date.available2021-11-27T09:18:55Z
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/65533
dc.description.abstractکارپوشه یکی از ابزارهای آموزش و ارزیابی بالینی است که جایگاه ویژه ای در ارتقاء مهارت های بالینی و ارزشیابی تکوینی و سازنده دانشجویانپزشکی و دندانپزشکی کسب کرده است. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر استفاده از کارپوشه در رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز بود. مواد و روشها در این مطالعه توصیفی تحلیلی کلیه دانشجویان ترم هفت که واحد سیستمیک 3 عملی را اخذ نموده اند انتخاب شد. و بطور تصادفی به دو گروه (آموزش روتین و آموزش کارپوشه) تقسیم شد. در گروه کارپوشه: در روز اول بخش، اطلاعات مورد نیاز، شامل طرح درس بالینی دوره واحد سیستمیک عملی 3 و جزوه تشریح کننده روش کارپوشه در اختیار دانشجویان قرار گرفت. در میان ترم به عنوان گزارش اول کارپوشه جهت دریافت بازخورد به استاد خود تحویل دادند. در این گروه نیز دانشجویان تحت آموزش بالینی متداول روتین توسط استاد قرار گرفت. در روز آخر بخش نیز تمام مطالب نوشته شده به صورت منسجم و در قالب دفترچه که شامل عنوان، فهرست مطالب، ارزشیابی از خود در آخر هر مطلب، میزان تحقق هدف، فهرست منابع و در نهایت ارزشیابی تمام دوره بود به استاد تحویل داده شد. دانشجویانی که گزارش اول کارپوشه را تحویل ندهند از مطالعه حذف شد. در گروه متداول(روتین): آموزش بالینی به صورت متداول توسط استاد انجام شد. در پایان بخش، آزمون کتبی-عملکردی (ارزشیابی) بر اساس روش و فرم های متداول دانشکده از هر دو گروه انجام شد. همچنین در پایان بخش، رضایتمندی دانشجویان بر اساس پرسشنامه رضایتمندی در هر دو گروه آموزش متداول و کارپوشه سنجیده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 24 انجام شد. میزان رضایتمندی،سازگاری و عدم شکست اعتماد در پیش آزمون و پس آزمون از تحلیل کوواریانس و سپس ازمون های تی زوج (مقایسه یک گروه در دو زمان) و تی مستقل (مقایسه دو گروه) استفاده شد. نتایج در این مطالعه 78 دانشجو ترم هفت که واحد سیستمیک 3 عملی را اخذ نموده بودند در دو گروه روتین و کارپوشه مورد بررسی قرار گرفتند. میانگین نمره دوره واحد سیستمیک عملی 3 در گروه کارپوشه (35/0±92/19)بطور معنی داری بیشتر از گروه اموزش روتین ( 98/0±23/19 ) بود. میانگین نمره رضایتمندی در گروه کارپوشه ( 85/2±25/16 ) بطور معنی داری بیشتر از گروه اموزش روتین ( 60/2±89/14 ) بود نتیجه گیری: کارپوشه تاثیر معنی داری را در پیشرفت تحصیلی و رضایتمندی دانشجویان دارد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکیen_US
dc.subjectپیشرفت تحصیلی، رضایتمندی، کارپوشهen_US
dc.titleتاثیر استفاده از کارپوشه در رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریزen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorدباغی تبریزی, فاطمه
dc.identifier.docno603694en_US
dc.identifier.callno63982en_US
dc.description.disciplineدندانپزشکیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US
dc.citation.reviewerکوه سلطانی, مریم
dc.citation.reviewerنیک نیاز, زینب
dc.citation.reviewerبهشید
dc.citation.reviewerنگاهداری, رامین


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم