نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorسهرابی, آیدین
dc.contributor.authorفتاح حمه سور, شیما
dc.date.accessioned2021-09-29T06:46:08Z
dc.date.available2021-09-29T06:46:08Z
dc.date.issued1400/6/17en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/65151
dc.description.abstractزمینه و هدف: امروزه با افزایش تعداد بیماران متقاضی درمان ارتودنسی از یک طرف و نیز افزایش تعداد ارتودنتیستها، با چالش جدیدی در درمان‌های ارتودنسی روبرو هستیم چرا که با گسترش مراکز ارائه دهنده خدمات، تقاضا برای کیفیت بهتر درمان نیز افزایش یافته و انتخاب ارتودنسیت را برای متقاضی دشوار می نماید. در این میان عوامل متعددی در جذب یک بیمار به مطب ارتودنتیست دخیل هستند و شرایط متفاوت هر جامعه از نظر اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی باعث تغییر در اهمیت و اولویت انتخاب افراد میشود. ازاینرو مطالعه حاضر به منظور بررسی عوامل مختلف اثر گذار در انتخاب ارتودنتیست توسط بیمار (consumer and provider factors) طراحی شده است. روش اجرا: در این مطالعه توصیفی تعداد 384 نفر از مراجعه کنندگان به مطب¬های ارتودنسی سطح شهر تبریز مورد مطالعه قرار گرفتند و عوامل اثرگذار در انتخاب ارتودنتیست در آنها مورد پرسش قرار گرفت. پرسشنامه مورد بررسی در این مطالعه یک پرسشنامه محقق ساخت بود. که از پرسشنامه‌ی walley و همکاران اقتباس شده است که در جلسه ویزیت به بیماران تحویل داده میشد و پس از تکمیل کردن آن، در همان جلسه تحویل داده میشد. پس از جمع آوری پرسشنامه¬ها در نهايت اطلاعات با استفاده از نرم افزار آماري SPSS تجزيه و تحليل شد. یافته¬ها: نتایج حاصل از مطالعه نشان داد که سابقه و تجربه کاری ارتودنتیست همراه با شهرت او در بین مراجعه¬کنندگان، خوشرویی و توجه به مراجعه کننده در جلسه ویزیت و توضیح کامل به مراجعه کننده در مورد درمان و روند آن، معرفی از طریق دندانپزشک دیگر، دوستان و آشنایان یا مراجعه کنندگان دیگر، نحوه برخورد پرسنل و تمیزی مطب، بکارگیری شیوه درمان متناسب با وضعیت دندانها توسط ارتودنتیست و در نهایت تسهیل شرایط پرداخت هزینه درمان بیشترین اولویت¬¬های افراد در انتخاب ارتودنتیست بود. نتیجه¬گیری: از مطالعه حاضر چنین نتیجه¬گیری می¬شود که برخی از عوامل و اولویت¬ها تاثیر بالایی در انتخاب ارتودنتست دارند و آگاهی از این اولویت¬ها و دلایل انتخاب دندانپزشک توسط بیماران، می¬تواند بعنوان ابزار مفیدی برای جذب بیماران بیشتر توسط ارتودنسیت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکیen_US
dc.subjectمتخصص ارتودنسی، کیفیت خدمات، اولویت بیمار provider factor, Consumer factoren_US
dc.titleعوامل موثر در انتخاب ارتودنتیست توسط بیماران مراجعه کننده به مطب متخصصین ارتودنسی در تبریزen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorرفیقی, علی
dc.identifier.docno603701en_US
dc.identifier.callno66665*en_US
dc.contributor.departmentارتودنسیen_US
dc.description.disciplineارتودنسیen_US
dc.description.degreeدکترای تخصصی دندانپزشکیen_US
dc.citation.reviewerعلیزاده, پرنیان
dc.citation.reviewerکچویی, مژگان
dc.citation.reviewerنگاهداری, رامین
dc.citation.reviewerنسترین, پرستو
dc.citation.reviewerمحمدی شایان, آرمان


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم