نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorاصغری جعفرآبادی, محمد
dc.contributor.authorعادلی آذر سعداباد, پروین
dc.date.accessioned2021-08-24T18:46:44Z
dc.date.available2021-08-24T18:46:44Z
dc.date.issued1397en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/64970
dc.description.abstractچکیده فارسی مقدمه: همگام با توسعه در عرصه تولید و تکنولوژی های دیگر، استفاده از تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات به صورت روز افزون در حال پیشرفت است. بخش اعظمی از زمان افراد در زمینه های مختلف کاری، آموزشی و متفرقه در اینترنت و در تعامل با وب سایت های مختلف صرف می شود. بنابراین نیاز است تا تعامل کاربر-وب سایت در بخش ارگونومی مورد مطالعه قرار گیرد. رضایت و افزایش بهره وری و انسان محور بودن طراحی می تواند از اهداف مهم علم ارگونومی می باشد که در این مطالعه این عوامل و ارتباط آنها با مشخصات دموگرافیک کاربران (سن، جنس، تجربه، میزان تحصیلات و شغل) وب سایت های بانکی (بانکهای دولتی و خصوصی) در زمینه تعامل کاربر با وب سایت مورد بررسی قرار گرفته است. روش کار: ارزیابی قابلیت استفاده وب سایت ها، کاربرمحور بودن طراحی سایت ها و رضایت کاربران وب سایت و میزان تاثیر عوامل دموگرافیک کاربران بر موارد ذکر شده از طریق سه پرسشنامه رضایت کاربر نهایی، مقیاس قابلیت استفاده سیستم و طراحی کاربر محور انجام گرفت. که مطالعه بین 798 نفر از کاربران زن و مرد با سطح تحصیلات و سواد، مشاغل و سن متفاوت با تجربه حداقل استفاده یکسال از وب سایت های بانکی و مراجعه هفته ای یکبار انجام گرفت. که روایی و پایایی دو پرسشنامه رضایت کاربر نهایی و طراحی کاربر محور در این مطالعه قبل از ارزیابی انجام گرفته شده است. یافته ها: امتیاز وب سایت های بانک ها از نظر قابلیت استفاده0/52 بدست آمد و قابلیت استفاده در وب سایت های بانک های دولتی به طور معناداری پایین تر از بانک های خصوصی بوده است و امتیاز رضایت کاربر نهایی وب سایت های بانکی 1/41 بوده و امتیاز طراحی کاربر محور وب سایت بانک ها 1/42 بدست آمده است و طراحی وب سایت بانک های دولتی نسبت به وب سایت بانک های خصوصی کاربرمحور تر بود. که در میان کاربران نظرات کاربران در رنج سنی30- 18سال، در مورد کاربرمحور بودن وب سایت ها بیشتر از سایر رنج های سنی کاربران بود و کاربران مرد نسبت به کاربران زن وب سایت ها را کاربر محورتر دانستند. نتیجه: مطالعه نشان داد که میزان قابلیت استفاده و طراحی وب سایت ها در حد مطلوب نبوده و کاربران رضایت کافی نداشتند بنابراین باید نقاط ضعف وب سایت ها در راستای اهداف این مطالعه رفع گردیده تا تعامل کاربر-وب سایت تا حد مطلوب بهبود داده شود. کلمات کلیدی: قابلیت استفاده، رضایت کاربر، طراحی کاربر محور، ارزیابی وب سایت، وب سایت بانکیen_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده بهداشتen_US
dc.subjectقابلیت استفادهen_US
dc.subjectرضایت کاربرen_US
dc.subjectطراحی کاربر محورen_US
dc.subjectارزیابی وب سایتen_US
dc.subjectوب سایت بانکیen_US
dc.titleارزیابی "قابلیت استفاده"، "رضایت کاربران " و "طراحی کاربر محور" وب سایت های بانکیen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorدیانت, ایمان
dc.identifier.docno110742en_US
dc.identifier.callno298/بen_US
dc.contributor.departmentارگونومیen_US
dc.description.disciplineارگونومیen_US
dc.description.degreeکارشناس ارشدen_US


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم