نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorقلی پور, کمال
dc.contributor.authorشیخ‌زاده, کماندار
dc.date.accessioned2021-08-11T03:29:09Z
dc.date.available2021-08-11T03:29:09Z
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/64904
dc.description.abstractچکیده: مقدمه: رشد حرفه‌ای یکـی از دغدغه‌های امـروز مدیران سازمان‌ها در بحث توسعه و آموزش کارکنان مخصوصاً در حوزه سلامت می‌باشد. ارزشیابی کیفیت آموزش، پیش نیاز یک سیستم آموزشی موفق است. لذا این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی دوره‌های آموزشی مدیریت از دیدگاه مدیران در حوزه معاونت بهداشتی علوم پزشکی تبریز بر اساس الگوی چهار مرحله‌ای کرک پاتریک می‌باشد. روش کار و مواد: جامعه آماری در این مطالعه توصیفی مقطعی شامل تمام مدیران شاغل در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود که دوره‌های فلوشیپ مدیریتی را گذرانده بودند که به صورت سرشماری 51 نفر از مدیران وارد مطالعه شدند. برای جمع‌آوری داده¬ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. پرسشنامه شامل دو بخش مشخصات دموگرافیک (5 سؤال) و بخش اصلی سؤالات شامل 44 سؤال در 4 سطح میزان واکنش، میزان یادگیری، میزان رفتار و میزان نتایج بود که میزان اثربخشی دوره‌های مدیریتی آموزشی را مورد سنجش قرار می‌داد. نمره‌گذاری پرسشنامه در مقیاس لیکرت شامل پنج گزینه (عالی، خیلی خوب، خوب، متوسط، ضعیف) بود. داده¬ها پس از جمع‌آوری وارد نرم‌افزار SPSS ورژن 22 شد و با استفاده از روش های آماری مناسب توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: بر اساس نتایج مطالعه 4/78 درصد از افراد شرکت کننده در مطالعه مرد بودند و 6/68 درصد از آنها در گروه سنی 36 تا 41 سال قرار داشتند. همچنین 5/76 درصد از افراد سابقه کاری بالای 16 سال داشتند و 9/56 درصد از آنها دارای مدرک دکترا بودند. طبق یافته‌های پژوهش، 9/56 درصد از میانگین نمرات بعد واکنش، 1/47 درصد از میانگین نمرات از بعد یادگیری، 51 درصد از میانگین نمرات در بعد رفتار و 1/45 درصد از میانگین نمرات در بعد نتایج در وضعیت خوب قرار داشتند. نتیجه‌گیری: نتایج به دست آمده در هر چهار بعد واکنش، یادگیری، رفتار و نتایج نشان دهنده وجود اثربخشي دوره‌های آموزشي در حد نسبتاً مطلوب می‌باشد. با وجود اين دوره‌های آموزشي برگزار شده از نواقص و کاستی‌هایی (مانند کیفیت پایین کارهای گروهی) نيز برخوردار می‌باشد که در برگزاری دوره‌های بعدی برای افزایش اثربخشی بایستی مورد توجه قرار بگیرند. کلمات کلیدی: ارزیابی اثربخشی، برنامه‌های آموزشی مدون، معاونت بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی تبریزen_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherTabriz University of Medical Sciences, School of Healthen_US
dc.subjectارزیابی اثربخشیen_US
dc.subjectبرنامه‌های آموزشی مدونen_US
dc.subjectمعاونت بهداشتیen_US
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی تبریزen_US
dc.titleبررسی اثربخشی دوره‌های آموزشی مدیریت از دیدگاه مدیران در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریزen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorکوشا, احمد
dc.identifier.docno110706en_US
dc.identifier.callno511/بen_US
dc.contributor.departmentآموزش جامعه نگر در نظام سلامت (مجازی)en_US
dc.description.disciplineآموزش جامعه نگر در نظام سلامت (مجازی)en_US
dc.description.degreeکارشناسی ارشدen_US


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم