Show simple item record

dc.contributor.advisorکاتبی, کتایون
dc.contributor.advisorبهرامیان, آیلا
dc.contributor.advisorکوه سلطان, مریم
dc.contributor.authorحریری, پوریا
dc.date.accessioned2021-05-16T04:39:32Z
dc.date.available2021-05-16T04:39:32Z
dc.date.issued1399/12/19en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/64166
dc.description.abstractمقدمه: ارزشیابی از موثرترین روش ها برای ارتقای کیفیت در سیستم آموزشی می باشد و ارزشیابی اساتید از مهمترین انواع ارزشیابی در سیستم آموزشی است. با این حال، در بسیاری موارد نتایج ارزشیابی از جانب اساتید مورد انتقاد بوده و اذعان می شود که انجام فرایند ارزشیابی اساتید به شیوه های رایج، در برخی موارد توانایی انعکاس صحیح و مناسب نقاط قوت و ضعف اساتید را نداشته و باعث تضییع احتمالی حقوق آنها شده است. لذا برآن شدیم تا طی یک مطالعه به بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی درباره روند اجرایی ارزشیابی اساتید دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درسال 1399 بپردازیم. روش ها و مواد: در اين مطالعه‌ی مقطعی، ابتدا پرسش نامه ای با 10 گویه طبق نظرات افراد خبره در زمینه ارزشیابی شامل اساتید و اعضای دفتر توسعه آموزش دانشکده دندانپزشکی طراحی گردیده و روایی و پایایی آن از طریق محاسبه ی CVR، CVI و آلفا کرونباخ سنجیده شد. سپس، پرسش نامه توسط 84 نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تکمیل گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: در این مطالعه، پرسش نامه تدوین شده با CVR برابر با 92/0، CVI برابر با 99/0 و آلفا کرونباخ برابر با 91/0 مورد تایید روایی و پایایی قرار گرفت. یافته های حاصل از تکمیل این پرسش نامه توسط اساتید حاکی از موافقت و رضایت مندی اساتید از روند اجرایی ارزشیابی اساتید در دانشکده دندانپزشکی بود. از دیدگاه اساتید دانشکده دندانپزشکی، اطمینان دانشجویان از محرمانه بودن اطلاعات، اطمینان دانشجویان از موثر بودن ارزشیابی در افزایش کیفیت آموزش، و مصاحبه حضوری با دانشجویان علاوه بر سایر روش های ارزشیابی، بیشترین تاثیر و اهمیت را در کیفیت ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان داشتند. نتیجه گیری: توصیه می گردد عواملی نظیر محرمانگی روند ارزشیابی اساتید، اطمینان دانشجویان از موثر بودن ارزشیابی و مصاحبه حضوری با دانشجویان در روند ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در ارتقای کیفی روند ارزشیابی اساتید مورد توجه قرار گیرند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکیen_US
dc.subjectارزشیابی اساتید، ارزشیابی آموزش، دیدگاه اساتیدen_US
dc.titleطراحی ابزار و سنجش دیدگاه اعضای هیات علمی درباره روند اجرائی ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1399en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorبهلولی, سپیده
dc.identifier.docno603523en_US
dc.identifier.callno63362en_US
dc.description.disciplineدندانپزشکیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US
dc.citation.reviewerپورزارع, سولماز
dc.citation.reviewerپورنقی آذر, فاطمه


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record