نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.authorمعتمدپور, بهناز
dc.date.accessioned2021-03-13T05:16:29Z
dc.date.available2021-03-13T05:16:29Z
dc.date.issued1399/11/15en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/63914
dc.description.abstractمقدمه: زمانی که کودکان و بزرگسالان صرف تماشای تلویزیون ، بازی های الکترونیکی و استفاده از رایانه می کنند با تأثیرات مثبت یا منفی همراه است. با توجه به شیوع بالای استفاده از رسانه و مشکلات بهداشت روانی در بین کودکان و نوجوانان و تأثیر قابل توجه اقتصادی و سلامتی ، اکنون زمان آن است که درک کنیم چگونه مدت زمان استفاده از رسانه در کودکان و نوجوانان با به نتایج مهم بهداشت روانی ، مانند اضطراب ، افسردگی و ترس یا فوبیا مرتبط است. بررسی ها و متاآنالیزهای سیستماتیک قبلی شواهدی را ارائه داده اند که نشان می دهد استفاده از رسانه ها و علائم درونی سازی آنها با یکدیگر مرتبط هستند. بنابراین ، اهداف این مقاله بررسی ارتباط بین میزان استفاده از رسانه ها (به عنوان مثال ، تماشای تلویزیون ، استفاده از کامپیوتر و با ترس ،فوبیا، اضطراب و افسردگی) در میان کودکان و نوجوانان است. مواد و روش ها: دو کتابدار دانشگاهی ماهر در 15 ژانویه 2021 در Medline / PubMed ، Embase ، cochrane و scopus جستجوی سیستماتیک انجام دادند. جستجوی اضافی ادبیات خاکستری در Google Scholar انجام شد. علاوه بر این ، جستجوی دستی انجام شده در لیست مرجع مقالات موجود انجام شد . و همچنین ، لیست مرجع مقالات انتخاب شده به منظور تکمیل پایگاه های جستجو به صورت دستی جستجو شدند. یک نرم افزار مدیریت مراجع (EndNote X8 ، Thomson Reuters) برای جمع آوری منابع و حذف موارد تکراری استفاده شد. نتایج: در مجموع ، 1002 مقاله پس از حذف خودکار نسخه های تکراری شناسایی شد. این مقالات با بررسی عنوان و چکیدهمورد غربالگری قرار گرفتند. مقالاتی که دارای معیار ورود نبودند ، از مطالعه خارج شدند. متن کامل 226 مقاله برای بررسی تهیه شد . 207تعداد مقاله دیگر مطابق با معیارهای خروج ذکر شده قبلی، حذف شدند ، در نهایت تعداد 19 مقاله وارد مطالعه شد. نتیجه گیری: شواهد مقطعی قوی و طولی متوسط برای ارتباط بین مدت زمان استفاده از رسانه و علائم افسردگی در کودکان و نوجوانان وجود دارد ، اما ارتباطات از نظر سن ، نوع رسانه ، جنسیت و سایر تعدیل کنندگان متفاوت است. بیشتر مطالعات بر روی علائم افسردگی متمرکز بوده است ، بنابراین مطالعات طولی بیشتر، برای درک بهتر ارتباط بین انواع مختلف رسانه مورد استفاده و اضطراب ضروری است. استفاده از رسانه با ترس ایجاد شده ی ناشی از رسانه در کودکان مرتبط است. تحقیقات بعدی هم برای آزمایش بیشتر تأثیر انواع مختلف رسانه ها بر ترس در کودکان و بررسی قدرت این وابستگی مورد نیاز است.en_US
dc.language.isoEnen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکیen_US
dc.relation.isversionofhttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/63915
dc.subjectرسانه ، اضطراب ، ترس ، هراس ، کودکان ، نوجوانانen_US
dc.titleاثر مدت زمان استفاده از رسانه ها بر اضطراب، ترس و فوبیای کودکان و نوجوانان : مرورنظام مندen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorعرفان پرست, لیلا
dc.identifier.docno603537en_US
dc.identifier.callno*62986en_US
dc.contributor.departmentدندانپزشکی کودکانen_US
dc.description.disciplineدندانپزشکی کودکانen_US
dc.description.degreeدکترای تخصصیen_US
dc.citation.reviewerاصل امین آباد, ناصر
dc.citation.reviewerعلیزاده, پرنیان
dc.citation.reviewerکچویی, مژگان
dc.citation.reviewerقریشی زاده, آرزو
dc.citation.reviewerسهرابی, آذین


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم