نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorسپهری, مریم
dc.contributor.authorخوش مود, آرمین
dc.date.accessioned2021-03-02T06:51:53Z
dc.date.available2021-03-02T06:51:53Z
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/63783
dc.description.abstractهوش اجتماعی یکی از ارکان مهم رسیدن به موفقیت در حوزه های مختلف زندگی از جمله تحصیل، شغل، محیط اجتماعی و سلامت روانی فرد میباشد و پرورش و ارتقا آن در دانشجویان پزشکی از مقطع علوم پایه میتواند منجر به مسئولیت پذیری و عملکرد بهتر آنان در دوره بالینی گردد. هدف از این مطالعه ضمن اندازه گیری سطح هوش اجتماعی در دانشجویان پزشکی، به دلیل عدم وجود شواهد کافی در زمینه مقایسه و تغییرات هوش اجتماعی در بین دانشجویان مقطع بالینی و علوم پایه، در این مطالعه به بررسی و مقایسه هوش هیجانی در دانشجویان مقاطع پایه و بالینی نیز بپردازیم. مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی تحلیلی بر روی 350 دانشجوی پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی قرار گرفت نمونه گیری به صورت در دسترس بود و پرسشنامه ی آنگ تون تت در کلاسها در اختیار دانشجویان مقطع علوم پایه و مقطع فیزیوپاتولوژی و در مورد کار آموزی و کار ورزی در هنگام حضور در بخش پزشکی اجتماعی قرار گرفت و بعد از جمع آوری داده ها با نرم افزار spss آنالیز گردید . یافته ها: میانگین سنی دانشجویان مورد بررسی 2.39±22.46 می باشد.۶۷.1 درصد دانشجویان دختر و ۳۲.9 درصد دانشجویان پسر بودند که دانشجویان دختر دو برابر دانشجویان پسر می باشد.69.1 درصد دانشجویان مجرد و تنها 30.9 درصد دانشجویان متاهل بودند.۴۳.7 درصد دانشجویان بومی و بقیه غیر بومی بودند.از دانشجویان مورد برررسی ۳4.6 درصد در مقطع علوم پایه،14.6 درصد فیزیوپات،۲4 درصد کارآموزی و ۲6.9 درصد مقطع کارورزی بودند.نمره ی هوش هیجانی کلی در بین دانشجویان ۵.۸۶±۲۸.۴۹ بوده است. هوش هیجانی در مقاطع بالینی به طور معنی داری کمتر از مقاطع علوم پایه گزارش گردید.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکیen_US
dc.subjectهوش هیجانیen_US
dc.subjectدانشجویان پزشکیen_US
dc.subjectمقطع علوم پایهen_US
dc.titleسطح هوش هیجانی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریزen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorخامنیان, ژیلا
dc.identifier.docno609805en_US
dc.identifier.callno9805en_US
dc.description.disciplineپزشکیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US
dc.citation.reviewerخامنیان, ژیلا
dc.citation.reviewerدستگیری, سعید
dc.citation.reviewerحیدری, فریبا
dc.citation.reviewerبرادران, مریم


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم