Show simple item record

dc.contributor.advisorعلیزاده, گیسو
dc.contributor.advisorچگینی, زهرا
dc.contributor.authorقناتی, سولماز
dc.date.accessioned2018-10-10T10:51:40Z
dc.date.available2018-10-10T10:51:40Z
dc.date.issued1397en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/58833
dc.description.abstractچکیده: مقدمه: پایان نامه های دانشگاهی سهم مهمی در تحقیقات و تولید علم در کشور دارند. پایان نامه نویسی برای دانشجویان فرصت مناسبی است تا به عنوان یک پژوهشگر تجربه کسب کنند. بنابراین بررسی عوامل مؤثر برآن از دیدگاه فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، می تواند به ارتقای کیفیت پایان نامه ها کمک نماید. روش کار: این مطالعه توصیفی (مقطعی ) می باشد. جامعه آماری ، فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز (79 نفر شامل 9 فارغ التحصیل مقطع دکتری و 70 فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد) می باشد که از ابتدای سال 1393 تا پایان سال 1396 پایان نامه نگاشته و دفاع کرده اند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد با ابعاد تصویب طرح مقدماتی پایان نامه (پروپوزال)، اساتید راهنما / مشاور، زیرساختها وامکانات دانشکده، ارائه شرایط و زمینه های رشد فکری، گسترش مهارتها، شفاف سازی معیار ها و اهداف، رضایت کلی و مشکلات پژوهش بود. نمونه گیری به روش سرشماری انجام شد. از 79 پرسشنامه تعداد 59 مورد تکمیل گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار spss بررسی شده و بصورت آمار توصیفی (فراوانی، درصد فراوانی و میانگین) تحلیل گشته اند. یافته ها: نتایج حاکی ازآن بود که میزان رضایت از عوامل گسترش مهارتها، آزمون پایان نامه (دفاع)، شفاف سازی معیارها و اهداف، اساتید راهنما / مشاور، تصویب طرح مقدماتی پایان نامه (پروپوزال)، ارائه شرایط وزمینه های رشد فکری و زیر ساختها و امکانات دانشکده به ترتیب 60.9% ، 60.3 %، 59%، 54.2%، 41.81%، 34.7% و 33.9% بودند. بنابراین میزان رضایت از عامل زیر ساختها و امکانات دانشکده نسبت به سایر عوامل کمتر بود. نتیجه گیری : نتایج نشان داد که کمترین میزان رضایتمندی در زمینه زیر ساختها و امکانات دانشکده، مربوط به " حمایت مالی دانشگاه " و " دسترسی به اینترنت پرسرعت " بود. به هر حال لازم است که مدیران و مسئولان دانشگاه ها به طور کلی برای تمام عوامل دخیل در فرایند انجام پایان نامه و به خصوص عامل زیر ساختها و امکانات، توجهی خاص اعمال نموده و با اتخاذ تدابیر لازم در جهت ارتقای رضایتمندی دانشجویان از عوامل موثر بر پایان نامه نویسی کوشا باشند. اگر توجه به این عوامل در صدر اولویت های برنامه ریزی آموزش عالی قرار گیرد، انگیزه افراد برای ادامه تحصیل بیشتر شده، پایان نامه ها و مقالات با کیفیت تری نگاشته و چاپ می شوند. کلید واژه ها: تجربه پژوهشی، تحصیلات تکمیلی، پایان نامه، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.description.abstracten_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.subjectتجربه پژوهشی - تحصیلات تکمیلی- پایان نامه- دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.subject: Research Experience, Graduate, Thesis, School Of Management And Medical Informaticsen_US
dc.titleبررسی عوامل موثر بر تجربه پژوهشی فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی تبریز در فاصله سال های96-93en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorایمانی, علی
dc.contributor.departmentمدیریت خدمات بهداشتی و درمانیen_US
dc.description.disciplineمدیریت خدمات بهداشتی و درمانیen_US
dc.description.degreeکارشناسیen_US
dc.citation.reviewerنجفی، بهزاد
dc.citation.reviewerرضا، عاقبتی
dc.citation.reviewerعرب زوزنی،مرتضی


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record