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dc.contributor.authorAkhi, MT
dc.contributor.authorGhotaslou, R
dc.contributor.authorAsgharzadeh, M
dc.contributor.authorVarshochi, M
dc.contributor.authorPirzadeh, T
dc.contributor.authorMemar, MY
dc.contributor.authorZahedi Bialvaei, A
dc.contributor.authorSeifi Yarijan Sofla, H
dc.contributor.authorAlizadeh, N
dc.date.accessioned2018-08-26T05:46:56Z
dc.date.available2018-08-26T05:46:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/41071
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate anaerobic and aerobic bacteria profile and determination of antibiotic susceptibility pattern in aerobic bacteria.Specimens were cultured using optimal aerobic and anaerobic microbiological techniques. Identification of bacterial isolates was performed by standard microbiological methods and antibiotic susceptibility testing was performed according to the guidelines of Clinical and Laboratory Standards Institute (CLSI).92 bacterial strains were isolated from 60 samples of diabetic foot ulcers. Predominant aerobic bacteria isolated from these infections were S. aureus (28%) followed by Enterobacteriaceae family (24%) including Escherichia coli (15%), Citrobacter spp. (4%), Enterobacter spp. (4%), and coagulase-negative Staphylococcus spp. (17%), Enterococcus spp. (15%), Pseudomonas aeruginosa (7%) and Acinetobacter spp. (4%). No Clostridium spp. were isolated and 4% Bacteroides fragilis obtained from anaerobic culture. All Gram-positive isolates were susceptible to linezolid while all Enterobacteriaceae showed sensitivity to imipenem.Most of DFIs specimens were poly microbial infection and predominant bacteria were S. aureus and B. fragilis. These wounds may require use of combined antimicrobial therapy for initial management.Zielsetzung: Es sollte die bakterielle ?tiologie (anaerobe und aerobe Flora) und Antibiotikaempfindlichkeit von Erregern beim diabetischen Fu?syndrom analysiert werden.Methode: Die Kultivierung erfolgte unter optimalen aeroben und anaeroben Bedingungen. Die Identifizierung der bakteriellen Isolate wurde mit mikrobiologischen Standardmethoden vorgenommen. Die Testung der Antibiotikaempfindlichkeit erfolgte gem?? den Richtlinien des Clinical und Laboratory Standards Instituts (CLSI).Ergebnisse: Von 60 Proben diabetischer Fu?ulcera wurden 92 Bakterienst?mme isoliert. Dominierende Aerobier waren S. aureus (28%), gefolgt von Vertretern der Enterobacteriaceae (24%) einschlie?lich Escherichia coli (15%), Citrobacter spp. (4%), Enterobacter spp. (43%) und Coagulase-negativen Staphylococcus spp. (17%), Enterococcus spp. (15%), Pseudomonas aeroginosa (7%) und Acinetobacter spp. (4%). In den anaeroben Kulturen war in 4% der Ulcera Bacteroides fragilis nachweisbar, jedoch in keinem Fall Clostridium spp. Alle Gram-positiven Isolate waren gegen Linezolid empfindlich; alle Vertreter der Enterobacteriaceae waren gegenüber Imipenem empfindlich.Schlussfolgerung: Die meisten Infektionen bei den diabetischen Fu?ulcera waren durch eine Mischflora mit Dominanz von S. aureus und B. fragilis gekennzeichnet. Die Ulcera k?nnen daher in der Initialtherapie sinnvollerweise eine kombinierte antimikrobielle Therapie erfordern.
dc.language.isoEnglish
dc.relation.ispartofGMS hygiene and infection control
dc.titleBacterial etiology and antibiotic susceptibility pattern of diabetic foot infections in Tabriz, Iran.
dc.typearticle
dc.citation.volume10
dc.citation.spageDoc02
dc.citation.indexPubmed
dc.identifier.DOIhttps://doi.org/10.3205/dgkh000245


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