dc.contributor.advisor | الله وردی پور, حمید | |
dc.contributor.author | سواری کوزه کنان, لیلا | |
dc.date.accessioned | 2018-07-24T10:46:49Z | |
dc.date.available | 2018-07-24T10:46:49Z | |
dc.identifier.uri | http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/35554 | |
dc.description.abstract | زمینه و هدف: آموزش بهداش ت ، بخش جدایی ناپذیری از برنامه های اس اس ی مدارس اس ت .در پژوهش حاض ر به منظور
ارزشیابی برنامه های درسی پایه ی سوم دوره ابتدایی ابزار تجزیه و تحلیل برنامه آموزش بهداشت
. ) مورد استفاده قرار گرفتHECAT-Health Education Curriculum Analysis Tool (
روش بررسی: در این پژوهش از طرح های تحقیو مولتی متداستفاده شده است، جامعه آماری این پژوهش، شامل معلمین و
مدیران مدارس ابتدایی، اعضای انجمن اولیا و مربیان، کارشناسان ستادی و مراقبان بهداشتی آموزش و پرورش و کارشناسان
ستادی مرکز بهداشت بود که به روش نمونه گیری هدفمند ملاک محور انتخاب شدند با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل برنامه
آموزش بهداشت برنامه های درسی از نظر سه ماژول تغذیه سالم، فعالیت جسمانی وتربیت بدنی مورد بررسی قرار گرفتند.
یافته ها: نتایج ارزشیابی برنامه های درسی پایه سوم با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل برنامه آموزش بهداشت نشان داد که از
مجموع ارزشیابی های انجام شده بالاترین میانگین درصد پوشش 61/13مربوط به ماژول ایمنی بود و کمترین میانگین درصد
پو شش 56/71مربوط به ماژول تغذیه سالم بوده ا ست. دربرنامه های در سی ارز شیابی شده پایه ی سوم در صد پو شش کلیه
ماژولها کمتر از 94بود در نتیجه از نظر پوشش مفاهیم مورد انتظار ماژولها درسطح مطلوب نیست .
نتیجه گیری: HECATشامل راهنمایی ها ، ابزارها وهم چنین منابعی برای ارزشیابی دقیو برنامه های درسی است که نتایج
این ارزش یابی به مدارس در انتخاب و یا توس عه ی برنامه های آموزش س لامت کمک می کند. با توجه به رویکردهای ارتقا
سلامت در برخی از کتابهای درسی به موضوعات اولویت دار سلامت توجه کافی نشده است. | |
dc.language.iso | فارسی | |
dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده بهداشت | |
dc.title | ارزشیابی محتوای آموزشی سلامت محور پایه سوم دبستان با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل برنامه آموزش بهداشت | |
dc.type | پایان نامه | |
dc.contributor.supervisor | مطلبی, حسین | |
dc.identifier.docno | 110411 | |
dc.identifier.callno | 296/ب | |
dc.description.discipline | آموزش بهداشت و ارتقا سلامت | |
dc.description.degree | کارشناسی ارشد | |