نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorزمان زاده, وحید
dc.contributor.authorحسینی, فهیمه السادات
dc.date.accessioned2018-07-16T09:10:50Z
dc.date.available2018-07-16T09:10:50Z
dc.date.issued1391
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31690
dc.description.abstractچکیده: مقدمه: ارزشهای حرفه‌ای اساس عملکرد پرستاری می باشند. ارزیابی آنها از دیدگاه دانشجویان می تواند فراهم کننده اطلاعات مفیدی برای ارائه استراتژی های موثرتر به منظور یکپارچه سازی و بکارگیری ارزشهای حرفه‌ای در دانشگاه های علوم پزشکی ایران می باشد. مواد و روشها: این مطالعه توصیفی تحلیلی به بررسی ارزشهای حرفه‌ای از دیدگاه 439 دانشجوی کارشناسی پرستاری نیمسال آخر پرداخت که بصورت نمونه گیری خوشه‌ای یک مرحله ای طبقه بندی شده انتخاب گردیدند. به منظور فرآیند جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه‌ای دو قسمتی متشکل از مشخصات فردی - اجتماعی و مقیاس بازنگری شده ارزشهای حرفه‌ای پرستاری مشتمل بر 5 بعد (مراقبت، عمل گرایی، اعتماد، حرفه‌ای شدن و عدالت) استفاده گردید. یافته‌ها: میانگین نمرات دانشجویان پرستاری در ابعاد مراقبت، عمل گرایی، اعتماد، حرفه‌ای شدن، عدالت و نیز مجموع ابعاد با توجه به مقیاس لیکرت پنج گزینه‌ای به ترتیب 3/72 ،3/49 ،3/76 ،3/26 ،3/62 و 3/57 بود که بیانگر محدوده نسبتا مهم تا مهم بود. بیانیه‌های حفظ اسرار بیمار، حفظ صلاحیت و شایستگی در محیط بالینی و تلاش برای کسب آموزش بیشتر به منظور به روز کردن دانش و مهارتها به ترتیب از مهمترین و مشارکت در امر نظارت بر عملکرد همکاران، مشارکت در تصمیم گیری های که بر روی توزیع منابع تاثیر گذار است و رعایت حقوق شرکت کنندگان در کار تحقیقاتی از کم اهمیت ترین بیانیه‌ها بودند. نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که کم اهمیت ترین ارزشها، آن دسته از ارزشهایی هستند که به وظایف غیر بالینی پرستاران مربوط می باشند. توسعه برنامه ریزی ها و روشهای آموزشی متناسب با شرایط و امکانات موجود به منظور ارتقاء همه جانبه ارزشهای حرفه‌ای پرستاران الزامی است.
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پرستاری و مامایی
dc.subjectکلید واژه ها: دیدگاه، ارزشهای حرفه‌ای، دانشجویان پرستاری
dc.titleدیدگاه دانشجویان پرستاری در خصوص ارزشهای حرفه‌ای در دانشگاه های علوم پزشکی ایران- 1390
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorپرون, کبری
dc.identifier.docnoپ303
dc.identifier.callno303
dc.description.disciplineپرستاری: داخلی- جراحی
dc.description.degreeفوق لیسانس


فایلهای درون آیتم

فایلهاسایزفرمتنمایش

هیچ فایل مرتبطی وجود ندارد

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم