نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorلک دیزجی, سیما
dc.contributor.advisorرحمانی, آزاد
dc.contributor.authorاحمدی زاده, آمنه
dc.date.accessioned2018-07-16T09:10:47Z
dc.date.available2018-07-16T09:10:47Z
dc.date.issued1390
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31680
dc.description.abstractچکیده: مقدمه: ثبت مناسب موجب تکامل دانش و اعتبار استقلال حرفه‌ای و به عنوان منبعی مهم برای آموزش دانشجویان بوده و در تحقیق و پژوهش پرستاری کاربرد دارد. دانشجویان به عنوان دریافت کنندگان خدمات آموزشی، بهترین منبع برای شناسایی مشکلات آموزشی هستند. بنابراین اولین قدم جهت ارتقای کیفیت این دوره شناخت دیدگاه مشتریان فرآیند می باشد. لذا پژوهش با هدف تعیین دانش و عملکرد دانشجویان پرستاری در مورد ثبت مستندات پرستاری صورت گرفته است. مواد و روشها: در این مطالعه توصیفی، آگاهی و عملکرد دانشجویان پرستاری علوم پزشکی تبریز بررسی شد. نمونه این پژوهش شامل تمامی دانشجویان پرستاری از ترم 4 دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود و از مجموع 133 نفر دانشجو، 120 نفر که تمایل به همکاری داشتند با روش نمونه گیری سرشماری به عنوان پژوهش انتخاب شدند.ابزار پژوهش در 3 بخش مشخصات فردی، سئوالات دانش و چک لیست عملکرد در زمینه ثبت مستندات پرستاری توسط محقق با ترکیب و تلفیق ابزارها و بعد از روایی و پایایی توسط دانشجویان تکمیل گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی انجام شد. یافته ها: میانگین سنی دانشجویان در حد 22/6-+2/20سال، 55 درصد آنها دختر و 87/3 درصد مجرد بودند. نتایج نشان داد که 82/6 درصد دانشجویان از دانش (متوسط) در زمینه ثبت مستندات پرستاری برخوردار بودند و عملکرد 81/8 درصد دانشجویان در حد (خوب) بود. بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده اجرای دقیق دوره‌های آموزشی و کاربردی نمودن آموزش در بالین و استفاده از اساتید متبحر در تدریس واحدهای درسی، در جهت ارتقاء آگاهی دانشجویان نسبت به ثبت مستندات پرستاری ضروری به نظر می رسد تا دانشجویان توانمندی که توان ارائه گزارش مراقبتی جامع و کل نگر داشته باشند را تربیت نماییم.
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پرستاری و مامایی، شعبه بین الملل ارس
dc.subjectکلید واژه ها: مستندات پرستاری، دانشجویان پرستاری، دانش، عملکرد
dc.titleآگاهی، نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری مامایی تبریز در زمینه ثبت مستندات پرستاری- 1390
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorمحجل اقدم, علیرضا
dc.identifier.docnoپ293
dc.identifier.callno293
dc.description.disciplineپرستاری: داخلی- جراحی
dc.description.degreeفوق لیسانس


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم