Show simple item record

dc.contributor.advisorپرون, کبری
dc.contributor.authorمحمدپور, یوسف
dc.date.accessioned2018-07-16T09:10:12Z
dc.date.available2018-07-16T09:10:12Z
dc.date.issued1386
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31599
dc.description.abstractچکیده: مقدمه: نگرانی های مبتنی بر اینکه سیستم آموزش سنتی در قرن حاضر دانشجویان را برای زندگی و کار آماده نمی نماید مردم را به طراحی و استفاده از روشهای آموزشی جدید هستند واداشته است. به نظر می رسد که استفاده از سیستم آموزش مبتنی بر دستاورد با تاثیر بر صلاحیت بالینی دانشجویان به آنها کمک می نماید تا از توانایی هایشان به نحو احسن بهره ببرند.مواد و روشها: پژوهش حاضر، نیمه تجربی می باشد. داده ها بر اساس پرسشنامه جمع آوری گردید. روش آنالیز اطلاعات نرم افزار آماری SPSS (12) و توسط توزیع فراوانی و درصدی مطلق، میانگین، انحراف معیار، آزمونt تست و تست دقیق فیشر می باشد. یافته ها: نتایج نشان داد که روش آموزش مبتنی بر دستاورد در ارتقا دانش و مهارت دانشجویان موثر بوده است. بررسی میانگین نمرات عملکرد در قبل و بعد از اجرای آموزش بر دستاورد اختلاف معنی دار آماری نشان داد .(P<0/01) مقایسه صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری قبل و بعد از اجرای روش آموزش مرسوم و مبتنی بر دستاورد نیز اختلاف آماری نشان داد .(P<0/01) بحث و نتیجه گیری: روش آموزش مبتنی بر دستاورد سطح بالایی از یادگیری را برای دانشجویان ایجاد می کند و به نظر می رسد روش مبتنی بر دستاورد فرصتهای یادگیری، توسعه حرفه ای و صلاحیت بالینی را به حداکثر می رساند.
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پرستاری و مامایی
dc.subjectکلید واژه ها: آموزش، آموزش مبتنی بر دستاورد، دانش، مهارت، صلاحیت بالینی
dc.titleتاثیر اجرای آموزش مبتنی بر دستاورد بر صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری مامایی
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorولیزاده, سوسن
dc.identifier.docnoپ212
dc.identifier.callno212
dc.description.disciplineپرستاری: داخلی- جراحی
dc.description.degreeفوق لیسانس


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record