Show simple item record

dc.contributor.advisorمحمدعلیزاده چرندابی, سکینه
dc.contributor.authorشیردل, مینا
dc.date.accessioned2018-07-16T09:08:12Z
dc.date.available2018-07-16T09:08:12Z
dc.date.issued1392
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31177
dc.description.abstractچکیده: مقدمه: علی رغم اهمیت فزآینده دانش در عصر حاضر، مطالعات متعدد حاکی از آن است که بین تولید دانش و استفاده از آن، به خصوص در پرستاری فاصله زیادی وجود دارد. در این میان شواهدی از میزان تلاش های فردی و سازمانی برای انتقال دانش حاصل از پژوهش در پرستاری به منظور ارتقاء کمی و کیفی آن در دسترس نمی باشد، از این رو پژوهش حاضر با هدف توصیف درک مدرسان محقق پرستاری از فعالیت های فردی و سازمانی برای انتقال دانش حاصل از پژوهش های پرستاری انجام پذیرفت. روش پژوهش: مطالعه‌ای توصیفی با شرکت 279 نفر از مدرسان پرستاری دانشگاه‌های پزشکی کشور انجام گرفت. جهت گردآوری داده‌های انتقال دانش در سطح فردی از پرسشنامه Knott & Wildavsky (1980) Landry et al (2001, 2003) و در سطح سازمانی از پرسشنامه خود ارزیابی انتقال دانش در موسسات پژوهشی صدیقی و همکاران 1386)) استفاده شد. ابتدا از میان 47 دانشکده پرستاری و مامایی دولتی در سطح کشور (در سه تیپ دانشگاهی) 31 دانشکده به طور تصادفی ساده و سپس واحدهای پژوهش در داخل دانشکده‌ها متناسب با تعداد مدرسین از دانشکده پرستاری، انتخاب شدند. تحلیل داده‌ها در SPSS انجام گرفت. یافته‌ها:نتایج مطالعه مبین وضعیت فعالیت‌های انتقال دانش در سطح فردی بود با این همه بیشترین فعالیت فردی مربوط به "سخنرانی در سمینارها" و "ارسال نتایج تحقیقات" و کم ترین آن به "شرکت در فعالیت‌های تجاری" اختصاص داشت. فعالیت‌های انتقال دانش در سطح سازمانی در وضعیت متوسط گزارش شد و از میان گویه‌های انتقال دانش در سطح سازمانی "داوری نتایج کلیه طرح‌های پژوهشی پیش از انتقال، "مهارت‌های ارتباطی محققین"، "آشنایی محققین با موضوع نحوه انتقال دانش" در وضعیت خوب‌؛ و "وجود شیوه‌نامه‌ای در دانشکده جهت انتقال به گروه‌های مخاطب بیشتر"، "داشتن برنامه منظمی با رسانه‌های عمومی و اختصاصی و گروه‌های مخاطب"، "وجود قوانین حمایت از مالکیت معنوی" و "ارزیابی میزان کلی عملکرد مبتنی بر شواهد در سطح مسئولان" در وضعیت ضعیف گزارش شدند. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های پژوهش حاضر، بررسی راه‌های ایجاد، توسعه و یا تسهیل راهبردهای فردی و سازمانی در خصوص انتقال دانش پرستاری حاصل از پژوهش در کشور، ضروری می باشد.
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پرستاری و مامایی
dc.subjectکلید واژه ها: زایمان واژینال، ترانکسامیک اسید، خون دفع شده، خونریزی
dc.titleاثر ترانکسامیک اسید وریدی بر میزان حجم خون دفع شده بعد از زایمان واژینال: یک کارآزمایی بالینی تصادفی سه سو کور کنترل شده
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorمیرغفوروند, مژگان
dc.contributor.supervisorعباسعلیزاده, فاطمه
dc.identifier.docnoپ406
dc.identifier.callno406
dc.description.disciplineآموزش مامایی
dc.description.degreeفوق لیسانس


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record