Show simple item record

dc.contributor.advisorبالایی, اسرافیل
dc.contributor.authorامیدی، بابک
dc.date.accessioned2018-07-16T05:00:46Z
dc.date.available2018-07-16T05:00:46Z
dc.date.issued1387
dc.identifier.urihttp://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/28810
dc.description.abstract: از بدو تاسیس دانشگاها سه وظیفه عمده بر عهده این نهاد بوده است:جمع کردن و نگهداری دانش اتقال آن به نسلهای آینده افزایش آن از طریق پژوهش نیاز به پژوهش از زمانهای پیش شناخته شده است و در این زمینه با توجه به مشکلات بهداشتی و درمانی کشور پژوهش در علوم پزشکی جایگاه ویژه ای دارد.با توجه به جایگاه والای پژوهش در دانشگاه و نیز اندک بودن برآوردهای دقیق و کارشناسانه از وضعیت میزان آگاهی عملکرد و نگرش دانشجویان در خصوص امر پژوهش ضروری به نظر می رسد که چنین پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام بگیرد . هدف : تعیین آگاهی و عملکرد دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به پژوهش مواد و روش ها: این مطالعه یک مطالعه تحلیلی – توصیفی از نوع مقطعی است که نمونه مورد مطالعه به تمامی دانشجویان دندانپزشکی تبریز 1379 تا 1384 می باشند و مطالعه بصورت سرشماری می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است با درجه سختی مشابه و ضریب پایانی kuderi chardsm معادل 10٪ که از لحاظ روایی صوری و محتوا مورد تاید کارشناسان قرار گرفته است . روش پر کردن پرسشنامه بدین صورت است که اجرا کنندگان طرح در سر کلاسها حاضر شده و پس از توضیحات اولیه پرسشنامه پخش شده و سپس حضورا جمع آوری می شود. داده ها توسط نرم افزار SPSS جمع آوری شده و فراوانی نسبی و میانگین متغیر به فراخور نوع متغیر محاسبه و برخی از آنها توسط آزمون T-test و chi-square آنالیز گردید و جهت تحلیل داده های میزان آگاهی نگرش و عملکرد از سیستم likert استفاده گردید. یافته ها :295 عدد پرسشنامه موجود بود که میانگین سن افراد شرکت کننده 02/23 سال بود. از کل افراد شرکت کننده 2/57٪ مرد و 8/42٪ زن بودند تنها 11٪ شرکت کنندگان عضو مرکز تحقیقات بطور اعم بودند و 89٪ عضو هیچگونه مرکز تحقیقات نبودند . که این موضوع نشان دهنده تفاوت معنی دار میان وضعیت کنونی دانشکده دندانپزشکی تبریز با وضعیت 10 سال پیش عمومی دانشگاه را دارد. از میان افراد شرکت کننده 02/18٪ از افراد در یک طرح تحقیقاتی مشارکت داشتند که از افراد شرکت کننده در مطالعه 3/21٪ در کارگاه روش تحقیق شرکت کرده اند. در خصوص وقت گیر بودن تحقیق 28/61٪ از بسیار وقت گیر 22/14٪ متوسط و 25٪ افراد آنرا وقت گیر نمی دانستند. نتیجه گیری: در مورد میزان آگاهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد تحقیق چنین می توان گفت که وضعیت تقریبا نامساعدی دارد زیرا که تنها منبع آموزش روش تحقیق در دانشگاه گذراندن 2 واحد درس روش تحقیق می باشد.Fa
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکی
dc.titleتعیین آگاهی و عملکرد و نگرش دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به پژوهش
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorشیرمحمدی, عدیله
dc.identifier.docno601610
dc.identifier.callno1022
dc.description.disciplineدندانپزشکی
dc.description.degreeدکترا


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record