نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorحامدی راد, فهیمه
dc.contributor.authorکاک درویشی، احمد
dc.date.accessioned2018-07-16T04:58:53Z
dc.date.available2018-07-16T04:58:53Z
dc.date.issued1391
dc.identifier.urihttp://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/28529
dc.description.abstractمقدمه: غالب ترین روش ارزشیابی استاد در کشورما ارزشیابی وی توسط دانشجو است، که اعضای هیئت علمی از این سیستم رضایت چندانی ندارند. هدف از انجام این مطالعه شناخت اختلاف نظرات و اشتراک نظرهای اساتید و دانشجویان در مورد عوامل م‌ثر در این ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان است. مواد و روش کار: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، تعداد 70 نفر استاد و 148 دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند. گرد آوری اطلاعات با استفاده از دو پرسشنامه پنج قسمتی شامل مشخصات فردی اساتید و دانشجویان بطور جداگانه انجام گرفت. جهت مقایسه نظرات اساتید و دانشجویان در 4 عامل کلی میانگین و انحراف معیار محاسبه شد و از آزمون تی تست (در صورت توزیع نرمال) و آزمون من ویتنی (در صورت عدم توزیع نرمال) استفاده شد. همچنین رابطه بین چهار عامل مذکور در هر یک از گروه های استاد و دانشجو توسط ضریب همبستگی پیرسون بررسی شد. یافته ها: در ارتباط با خصوصیات فردی- شخصیتی استاد و شرایط تئوری بالینی آموزش، ارزشیابی دانشجویان با ارزشیابی اساتید اختلاف معنی داری با یکدیگر نداشت (P>0.05). ولی در ارتباط با فعالیت های آموزشی مدرس و عوامل مرتبط با واحد کارآموزی نمرات ارزشیابی دانشجویان بطور معنی داری بیشتر از نمرات ارزشیابی اساتید بود (P<0.05). نتیجه گیری: هم دانشجویان و هم اساتید مورد بررسی، فعالیت آموزشی مدرس را بیشتر از سایر عوامل در ارزشیابی دخیل می دانستند.
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکی
dc.titleمقایسه دیدگاه اساتید و دانشجویان در مورد عوامل موثر بر ارزشیابی استاد توسط دانشجو
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorغفاری, طاهره
dc.identifier.docno602055
dc.identifier.callno1368
dc.description.disciplineدندانپزشکی
dc.description.degreeدکترا


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم