نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorجانانی, مریم
dc.contributor.authorپریمن، محمودرضا
dc.date.accessioned2018-07-16T04:56:49Z
dc.date.available2018-07-16T04:56:49Z
dc.date.issued1394
dc.identifier.urihttp://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/28174
dc.description.abstractبهبود و ارتقاء کیفیت آموزش بالینی مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود، شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است که در این مورد نظرات و ایده های دانشجویان به عنوان عنصر آموزشی می تواند راه گشای برنامه آینده باشد هدف از مطالعه حاضر بررسی خصوصیات مدرسان تخصصی بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز در سال 1393 می باشد. روش اجرا: ابزارگردآوری اطلاعات دراین مطالعه،پرسشنامه طراحی شده توسط محقق شامل سوالات close بود.بخش اول پرسشنامه شامل اطلاعات دموگرافیک نمونه ها(جنس،سال ورودی و مقطع دانشجویان بعد علوم پایه) بود. بخش دوم پرسشنامه شامل 22س‌ال درزمینه های توجه،انگیزه،علاقه،معلومات،صبور بودن، تجربه،کارایی تدریس،حرفه ای گرایی، در دسترس بودن،ارائه فیدبک،موثر بودن،برقراری ارتباط موثر،رفتار عادلانه،ارتباطات متقابل،شاد بودن، متمرکز بر بیمار خواهد بود. نحوه امتیازدهی پاسخ های نمونه به این سوالات براساس پراکندگی آن هادرمنحنی توزیع نرمال می باشد.Validity (روایی) پرسش نامه توسط 5 نفرعضوهیئت علمی بخش اندونتیکس دانشکده (متخصص اندونتیکس) ،2نفرفردعادی و2نفرمتخصص آمارتعیین گردید. Realiblity (پایایی) آن ازطریق مطالعه پایلوت شامل 20 دانشجوو آزمون کرونباخ جهت بررسی خصوصیات مدرس کارآمد بالینی تعیین شد.داده های حاصل ازمطالعه ازطریق نرم افزارآماری Spss-17 وباکمک روش های آماری توصیفی (درصدفراوانی،میانگین انحراف معیار) موردتجزیه وتحلیل آماری قرارگرفت.برای ارزیابی ارتباط بین متغیرهای دموگرافیک(مستقل) ومتغیرهای وابسته ازآزمون chi-square استفاده شد.ازنظر آماری P<.05 معنی دارتلقی گردید. یافته ها: انالیز امار توصیفی نشان دهنده ای مطلب بود که فراوانی پاسخ "متوسط" به اکثرسوالات بیشتر از بقیه گزینه ها می باشد بجز در سوالات 4و 15و 16و 17.در بیشتر از پنجاه درصد سوالات مطرح شده ارتیاط اماری معنی داری بین امتیاز داده شده توسط دانشجویان به سوالات و سن و جنس و مقطع تحصیلی دانشجویان وجود داشت P<0.05)). همچنین در اکثر سوالات بین امتیاز داده شده به بخش های مختلف دانشکده تفاوت معنی دار وجود داشت ((P<0.05. نتیجه گیری: در این مطالعه اکثر پاسخ های دانشجویان به سوالات مطرح شده در رابطه با جنبه های مختلف عملکرد اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی تبریز در رنج متوسط قرار داشت.
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکی
dc.titleبررسی وضعیت عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی تخصصی بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز در سال 1393
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorسمیعی, محمد
dc.identifier.docno602422
dc.identifier.callno1509
dc.description.degreeدکترا


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم