Show simple item record

dc.contributor.authorبی غم، سولماز
dc.date.accessioned2018-07-16T04:55:29Z
dc.date.available2018-07-16T04:55:29Z
dc.date.issued1395/7/3
dc.identifier.urihttp://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/27991
dc.description.abstractارزیابی جزء لاینفک برنامه های آموزشی محسوب می شود و انجام ارزیابی مناسب،سبب کارایی بیشتر امر آموزش می شود.ارزیابی موثر منجر به فراهم آمدن اطلاعات ارزشمندی می گردد که با موفقیت دانشجو و برنامه آموزشی در ارتباط است.هدف از انجام این مطالعه بررسی دیدگاه دانشجویان و اساتید دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد نحوه ارزیابی دروس نظری و عملی دوره علوم بالینی در سال 1393 بود.مواد روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی بر اساتید تمام گروه های آموزشی و 100 نفر از دانشجویان ورودی های 88-89 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد.ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود که در دو قسمت نظری (14 مورد) و عملی (9 مورد) بود که هر مورد امتیاز صفر تا 4 دریافت می کرد .وضعیت ارزیابی در دانشکده به تفکیک دروس مختلف تقسیم بندی و محاسبه شده و اطلاعات با کمک نرم افزار SPSS 16 مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت.یافته ها: دانشجویان ارزیابی نظری را متوسط ارزیابی کردند ولی ارزیابی عملی، نامطلوب ارزیابی شده است.اساتید هر دو ارزیابی نظری و عملی را مطلوب ارزیابی کردند.نتیجه گیری: با توجه به نظر دانشجویان که وضعیت ارزیابی را متوسط و نامطلوب ارزیابی کردند،می توان نتیجه گرفت که روش های ارزیابی دروس نظری و عملی نیاز به بازنگری اساسی دارد.
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکی
dc.titleبررسی دیدگاه دانشجویان و اساتید دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد نحوه ارزیابی دروس نظری و عملی دوره علوم بالینی در سال 1393
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorفتاحی, شیرین
dc.identifier.docno602643
dc.identifier.callno1553
dc.description.disciplineدندانپزشكی
dc.description.degreeدكترای عمومی


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record