dc.contributor.author | بی غم، سولماز | |
dc.date.accessioned | 2018-07-16T04:55:29Z | |
dc.date.available | 2018-07-16T04:55:29Z | |
dc.date.issued | 1395/7/3 | |
dc.identifier.uri | http://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/27991 | |
dc.description.abstract | ارزیابی جزء لاینفک برنامه های آموزشی محسوب می شود و انجام ارزیابی مناسب،سبب کارایی بیشتر امر آموزش می شود.ارزیابی موثر منجر به فراهم آمدن اطلاعات ارزشمندی می گردد که با موفقیت دانشجو و برنامه آموزشی در ارتباط است.هدف از انجام این مطالعه بررسی دیدگاه دانشجویان و اساتید دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد نحوه ارزیابی دروس نظری و عملی دوره علوم بالینی در سال 1393 بود.مواد روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی بر اساتید تمام گروه های آموزشی و 100 نفر از دانشجویان ورودی های 88-89 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد.ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود که در دو قسمت نظری (14 مورد) و عملی (9 مورد) بود که هر مورد امتیاز صفر تا 4 دریافت می کرد .وضعیت ارزیابی در دانشکده به تفکیک دروس مختلف تقسیم بندی و محاسبه شده و اطلاعات با کمک نرم افزار SPSS 16 مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت.یافته ها: دانشجویان ارزیابی نظری را متوسط ارزیابی کردند ولی ارزیابی عملی، نامطلوب ارزیابی شده است.اساتید هر دو ارزیابی نظری و عملی را مطلوب ارزیابی کردند.نتیجه گیری: با توجه به نظر دانشجویان که وضعیت ارزیابی را متوسط و نامطلوب ارزیابی کردند،می توان نتیجه گرفت که روش های ارزیابی دروس نظری و عملی نیاز به بازنگری اساسی دارد. | |
dc.language.iso | فارسی | |
dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکی | |
dc.title | بررسی دیدگاه دانشجویان و اساتید دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد نحوه ارزیابی دروس نظری و عملی دوره علوم بالینی در سال 1393 | |
dc.type | پایان نامه | |
dc.contributor.supervisor | فتاحی, شیرین | |
dc.identifier.docno | 602643 | |
dc.identifier.callno | 1553 | |
dc.description.discipline | دندانپزشكی | |
dc.description.degree | دكترای عمومی | |