بررسی شیوع اختلال کمبود توجه بیش فعالی بزرگسالی در 300 نفر دانشجو
Abstract
هدف این مطالعه تعیین شیوع اختلال بیش فعالی کمبود توجه بزرگسالی در نفر دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تب300 و ارتباط این تشخیص با عملکرد تحصیلی آنهابود. نفر دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پرسشنامه مربوط به اختلال بیشفعالی کمبود300جه بزرگسالی را تکمیل کردندو در عین حال وضعیت تحصیلی دانشجویان طبق اظهارات خود دانشجویان ارزیابی شد و ارتباط وضعیت تحصیلی با اختلال بیش فعالی کمبود توجه بزرگسالی بررسی گردید. در نفر دانشجوی مورد مطالعه شیوع شکل کامل اختلال بیش فعالی کمبود توجه بزرگسالی درصد، علایم متوسط ( و نهشکل کامل ) اختلال بیش فعالی کمبود توجه بزرگسالی درصد، علایم خفیف این اختلالدرصدو تعداد کسانی که در مرز300تلال بیش فعالی کمبود توجه بزرگسالی قرار داشتند درصد بود و این اختلال با وضعیت تحصیلی گزارش شده توجه خود دانشجو ارت27ط معنی داری داشت.